2014. március 11., kedd

Tepertős pogácsa (omlós)

Ember tervez, Isten végez mondja a mondás és milyen igaz. Tudom, megígértem a gyakori feltöltést, de végre kaptam munkát és ráfeküdtem a nyelvtanulásra, emiatt nem sokat ülök itt a gép közelében. De próbálok azért "friss" maradni és naprakész szóval jöjjön egy gyors recept.

Hozzávalók:

- 30 dkg fehér liszt
- 8 dkg darált vagy pépesített töpörtyű/tepertő kinek, hogy tetszik
- 10 dkg sertészsír 
- 2 db tojássárgája
- 2 dkg élesztő
- 1,5 dl tejföl
- 1 csipetcukor
- 1 csapott kávéskanál só
- ízlés szerint bors
+ a tetejére a maradék tojásfehérje, sőt durvára őrölt borssal és szezámmaggal is megszórhatjuk

Elkészítés:

A tejfölbe belemorzsoljuk az élesztőt és a pici cukorral elkeverjük, majd hagyjuk felfutni. Igen jól írtam, tejfölbe fogjuk belekeverni az élesztőt, nem tejbe és így is megfog kelni, nem kell félni. Aztán a tepertőt ledaráljuk és a többi hozzávalóval, és a felfutott élesztővel egy tálba összedolgozzuk. Jól dolgozzuk ki, majd sütőpapírral béleljünk ki egy tepsit. A tésztát egyből nyújtsuk, a tetejét vagdossuk be késsel, majd szaggassuk ki kör alakú pogácsaszaggatóval. (Nekem elkeveredett valamerre, ezért én recés szélűvel vágtam, de semmi gond) Helyezzük a tepsibe és meleg helyen egy, másfél órát pihentessük, majd sütés előtt kenjük meg a tetejét tojásfehérjével és szórjuk meg (ha van kedvünk) durvára őrölt borssal. 180-200 fokos sütőben aranybarnára sütjük őket.

Fázisfotók:

1.lépés: A hozzávalók összekészítése
2.lépés: Nyújtjuk, bevágjuk és formára szaggatjuk a tésztát
3.lépés: Hagyjuk pihenni 1-1,5 órát meleg helyen
4.lépés: Megkenjük tojásfehérjével és sütjük
5.lépés: Elkészültek a pogik :)
Tepertős pogácsa fele adag (a másik felét nem tudtam lefotózni,
elfogyott mire odakerültem volna XD)

Ezt a receptet nyugodtan lehet pici gyerekkel is készíteni, élvezni fogja és a konyha se lesz nyakig felfordulás. Egészségére mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése