2014. február 12., szerda

Hollywoodi hotdog

Bevallom eme receptet már hosszú ideje talonban tartottam, pontosabban elfelejtettem, hogy van. Ezért nem is tudom megnevezni a recept eredeti szerzőjét, mert már vagy két éve az asztali gépem egyik eldugott mappájában várt az elkészítésre és kis javítással már magaménak is vallom. Nem is szeretném ezért az eredetit feltenni, mert nem tudom kié és nem szeretek idegen tollakkal ékeskedni. Szóval az általam felturbózott recept a következő.

Hozzávalók:

- 15 db virsli (nekem legalábbis ennyit fedett be, bár amit vettem sokkal hosszabbak voltak, mint az átlagos virslik)
- 1,5 bögre liszt
- 0,5 bögre kukoricaliszt
- 1 csomag sütőpor
- 1 db tojás
- másfél bögre tej
- 1 teáskanál cukor
- 1 teáskanál só
- ízlés szerint cayenne-bors

Elkészítés:

A liszteket átszitáljuk és a többi hozzávalóval csomómentesre keverjük. Közben az olajat felforrósítjuk és a virsliket felhúzzuk a hurkapálcákra (amiket kissé méretre vágtam, hogy jobban beférjenek a serpenyőbe, de legközelebb frituban készítem és akkor nem lesz ilyen problémám) . Majd a pálcára húzott virsliket megforgatjuk pici lisztben, hogy a massza jobban tapadjon rá és a forró olajba tesszük. Akkor jó, ha szép aranybarna a virsli külseje. Papírtörlőre szedjük, majd ha felszívta a felesleges olajat mehet rá a ketchup és a mustár. Mint már a zárójelben említettem a képeket látszani is fog, hogy serpenyőbe készítettem, de inkább ajánlanám hozzá a fritőz használatát, mert akkor biztos szebbek lesznek a kis édeskéink. És vigyázzunk arra is, hogy a masszánk se túl sűrű, se túl híg legyen, mert egyik esetben a tészta felettébb vastagra sikerülne és nyers maradhatna a belseje, míg a másik esetben lecsurog a virslikről és nem fogja szépen befedni őket.

Fázisképek:

1.lépés: Elkészítjük a masszát
2.lépés: Megforgatjuk a virsliket a lisztben
3.lépés: Majd a masszában fürdenek egy jót
4.lépés: Mehet az olajba, picit deformálódott, de ezért ajánlom a
fritőzben való sütést, akkor nem "fekszik" fel
5.lépés: Mikor szép aranybarna leitatjuk a felesleges olajat
6.lépés: Evésre készen várakoznak :)

A gyerekes családoknak csak ajánlani tudom. Gyors, finom és a picik is élvezni fogják, mind az elkészítést, mind az evést :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése