2014. február 27., csütörtök

Csőbensült cukkinis hús

Mostanában picit betegeskedtem, ezért hanyagoltam a blogolást, de a napokban jönnek az elmaradt feltöltések. Következő receptem egy gyors és finom ebéd, ami még egészséges is kissé ;) bár ezzel nem mindenki értene velem egyet, de amiben zöldség van, arra már ráfoghatjuk :)

Hozzávalók:

- 300-400 gramm sertéskaraj (de jó csirkemellel, tarjával és az ínyencek hallal is kipróbálhatják)
- 1 db cukkini
- só, bors ízlés szerint (én használtam pici vegetát is, de akik ellenzik hagyják ki)
- tejmártás (alias besamel mártás)
- jó sok sajt, mert úgy a finom


Elkészítés:

Először a húsokat enyhén kiklopfolom, majd lisztben megforgatom és kisütöm, de csak addig, amíg a hús kifehéredik, nem sütöm túl hisz a sütőben is sülni fog még. Eközben mindkét oldalát borsozom és sózom vagy vegetázom. Egy olajjal kikent tepsibe szedem őket, ha ezzel megvagyok jöhetnek a cukkinik. Kissé vastagabbra szelem, majd ugyanabba a serpenyőben, amiben a húsokat sütöttem enyhén "megfonnyasztom" őket. Ezeket is fűszerezem sóval, borssal majd rápakolom a husikákra. Ha ezzel is megvagyok elkészítem a besamelmártást, melyet 4 dkg vajból, 2 púpos evőkanál lisztből és 4 dl tejből, sóval és szerecsendióval (kb.) készítettem el. A lényeg, hogy egy sűrűbb tejmártást kapjunk, amivel megöntözzük a cukkinis husikat. Végül sajtot reszelek rá és mehet a 180 fokos sütőbe, ameddig aranysárga nem lesz a teteje. 
Rizzsel vagy krumplipürével tálaljuk. Extra tipp: én a cukkinit van, hogy megszórom kakukkfűvel, mert finomabb ízt ad neki.

Fázisképek:

1.lépés: A húsokat elősütjük
2.lépés: Majd jöhetnek a cukkinik is szép sorban
3.lépés: A húsokra pakoljuk a félig kész cukkiniket
4.lépés: Elkészítjük a tejmártást
5.lépés: Megöntözzük a húsokat
6.lépés: Mehet rá a sok sajt, majd készre sütjük
7.lépés: Jöhet a tálalás, itt burgonyapürével :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése