2013. december 21., szombat

Házi tojáslikőr

Most egy számomra új recepttel jövök, amit az egyik blogban olvastam. A mandulalikőröm után jött az elhatározás, hogy kellene még valami nőiesebb italt is készíteni, így a karácsonyi-szilveszteri időszakra és így született meg a tojáslikőr ötlete. Sajnos édesanyám a saját receptjét nem találta (s nem volt időm megvárni, mire előszedi valahonnan) szóval rögtönöznöm kellett, hisz végül is mindjárt Karácsony, de nekem még 5 napot sincs ideje állni tehát nekiálltam keresgélni a neten. És végül megtaláltam amit kerestem, nem kell hozzá sok alkohol (se tojás) és mégis finom, krémes italt kapunk. Bár ezt majd csak az ízek összeérése után tudom száz százalékosra megmondani, de eddig jónak ígérkezik. Szóval a kérdéses receptet az otthon ízei blog szerzőjétől szereztem és ezúton is köszönöm neki, hogy ilyen szuper recepttel rukkolt elő. Szóval akkor jöjjön a recept, melyen én kissé változtattam. 

Hozzávalók:

- 25 dkg porcukor
- 1 vaníliarúd 
- 2,5 dl tejszín
- 5 dl tej
- 5 tojás sárgája
- 2,5 dl alkohol (mivel én házi pálinkával készítettem, ezért kissé erősebb lett, de legközelebb kompenzálandó 2 dl-el készítem el) + használhatunk fehér rumot, vodkát is kinek mi van otthon

Elkészítés:

A vaníliarudat félbevágtam és kikapartam a magjait, majd a cukor felével, a tejjel és tejszínnel felforraltam. Teljesen kihűtöttem és közben szétválasztottam a tojásokat. A tojásfehérjéket felhasználom majd habcsók gyártáshoz, nekünk most csak a tojások sárgájára lesz szükségünk. Szóval a tojássárgákat kikevertem a maradék porcukorral. Amikor szép krémes, habos és elolvadt teljesen a cukor benne, akkor hozzáöntöttem a lehűtött tejszínes tejet, majd lassú fokozaton tovább vertem. Ha szép egynemű állagot kaptunk mehet hozzá az alkohol is. Üvegekbe öntöttem, felcímkéztem majd hűtőbe tettem. Naponta egyszer-kétszer összerázom és várom, hogy az ízek összeérjenek. Ez is tipikusan az az alkohol ami, minél tovább áll annál finomabb, de már 1-2 nap után  fogyasztható.

Fázisképek:

1.lépés: Felteszem a tejszínt, tejet és a vaníliarudat
2.lépés: Habosra keverem a cukrot és a tojássárgáját
3.lépés: Mehet hozzá a kihűtött tejszínes tej

4.lépés: Majd az alkohol következik
És elkészült az első házi tojáslikőröm,
igaz nem édesanyám receptje alapján, de majd legközelebb azzal jövök :)


Egészségére mindenkinek és Békés Boldog Karácsonyi Ünnepeket kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése