2014. március 12., szerda

Olajos kuglóf

Ma nagyon szorgalmas vagyok blogolás szempontjából :D Jöjjön gyermekkorom egyik kedvenc süteménye, amit a mamámtól tanultam és mindig örömmel készítette, amikor csak mentem hozzá és kértem. Mivel mindig is voltak tyúkjai a tojással nem volt gond, de megjegyzem picit drága a recept, ha a tojások számát nézzük, de mindenképp megéri, mivel irtó finom és sok is. A leírt mennyiség egy nagy méretű kuglóf formához van kitalálva, a kisebbekhez vagy ha valaki spórolni akar, az ossza le a receptet harmadára. Nem lesz ennyi és nem is lesz ilyen szép, de az íze akkor is fenomenális lesz, ezt megígérhetem.

Hozzávalók: 

- 9 darab tojás
- 45 dkg cukor
- 35 dkg liszt
- 1 csomag sütőpor
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1,5 deciliter olaj
- 1,5 deciliter víz
- 1 csipet só

+ kakaópor a csokis részhez, ez ízlés dolga, mindenki annyit tesz bele amennyit akar, én 1-2 evőkanálnyit szoktam

+ olvasztott csokoládéval is meg lehet locsolni, ha kész, de én nem szoktam, mivel lekvárosan (vajasan) szeretem a legjobban elfogyasztani :DD

Elkészítés:

A sütőformát kiolajozom, kilisztezem. Majd kimérem a hozzávalókat, szétválasztom a tojásokat és mintha egy piskótát készítenék nekiállok összekeverni a hozzávalókat. Először a tojásfehérjéket a csipet sóval kemény habbá verem, majd fokozatosan hozzáadagolom a vizet, majd a tojássárgákat.  Ezután következik a cukor és a vaníliás cukor, majd az olaj (fontos, hogy fokozatosan keverjük hozzá!!!) Végül óvatosan egy fakanál segítségével a lisztet is elkeverem a masszában, majd ki mennyi csokis vagy sima kuglófrészt akar, annyi masszát öntünk a formába. Én 2/3 rész sárga masszát szoktam a formába önteni, majd a maradék masszához 1-2 evőkanál minőségi kakaóport keverek és ezt a kakaós masszát csorgatom bele a már meglévő sárgába. Majd a sütőt 180 fokra állítom és 40-45 percig hozzá se nyúlok a sütőajtóhoz, különben összeesik a kuglófunk. 40-45 perc elteltével tűpróbát végzek és ha kell még a tésztának akkor tovább sütöm. Szoktam a tetejére tenni egy sütőpapírt, hogy  ne égjen meg és amikor elérem a 40. percet leszoktam venni majd a maradék időre úgy hagyom, így szép aranysárga színű lesz a teteje is. Magába, lekvárral (mamám házi lekvárjával nyáámmmi), vajjal, forrócsokival bármivel finom... :) Gyerekeknek uzsonnának is csomagolhatjuk. Mivel van benne olaj, nem szárad ki olyan gyorsan és napokig finom omlós lesz. Bár nálunk nem szokott napokig meglenni. :)

Fázisfotók:

1.lépés: A forma kiolajozása, kilisztezése alaposan
2.lépés: Szétválasztjuk a tojásokat, kimérjük a hozzávalókat
3.lépés: Felverjük a tojásfehérjét
4.lépés: Fokozatosan mehet hozzá a víz is
5.lépés: Majd a tojássárgája és az olaj is
6.lépés: Átváltunk fakanálra és elkeverjük a lisztet
7.lépés: A massza 2/3-át beleöntjük a formába
8.lépés: A massza 1/3-ába elkeverjük a kakaóport
9.lépés: Majd belecsorgatjuk a masszát
10.lépés: Mehet a sütőbe, a tetejét lefedjük, hogy ne égjen
11. lépés: Kész a finom kuglóf, porcukrozzuk és ehetjük is
Csak egy-két szelet
Szép márványos lett :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése