2013. október 23., szerda

Tigris kenyér

Hétvégén csináltam ezt a receptet. Az eredeti itt található: http://illeskriszkonyhaja.blogspot.de/search/label/keny%C3%A9r de azért leírom, mert ez a recept nekem nagyon bejött és nagyon finom is. S az igazság az, hogy kicsit javítottam is rajta, mert az egyiket az eredeti recept alapján, a másikat saját variálással borsosan készítettem el.

Szóval a hozzávalók:

Tészta hozzávalói: 
- 80 dkg sima liszt
- 1,5 bögre langyos víz
- 1/3 kocka friss élesztő
- 1/2 dl langyos tej
- 1 csapott evőkanál cukor
- 1 evőkanál só
- 2 evőkanál vaj
- 3 evőkanál tejpor

Tetejére: 
- 1/2 csésze meleg víz
- 1 kávéskanál cukor
- 1 mokkáskanál só
- 1 evőkanál olaj
-  1/2 csomag száraz élesztő
- 1 csésze kukorica liszt
(Ennek az egésznek tejföl sűrűségűnek kell lennie.)

Elkészítés:
"Az élesztőt felfuttatjuk a tejben egy csipet cukorral. A lisztet tálba szitáljuk, közepébe mélyedést készítünk. A mélyedésbe öntjük a felfutott élesztőt és a többi hozzávalót. Alaposan kidolgozzuk a tésztát, hogy jó rugalmas és sima legyen. Ezután olajos kézzel átsimogatjuk, majd letakarva, meleg helyen 1 órát kelesztjük. Mikor megkelt, lisztezett lapon finoman átgyúrjuk a tésztát, majd ketté osztjuk. Oválisra nyújtjuk őket, majd feltekerjük. A kenyerek végeit összecsípjük. Éles késsel bevagdossuk a kenyerek tetejét, majd áttesszük őket egy sütőpapírral bélelt tepsire. A tetejére szánt hozzávalókat kikeverjük, majd jó vastagon megkenjük a kenyerek tetejét. A sütőt előmelegítjük 180-200 C-fokra és teszünk az aljába egy tálba vizet, hogy majd gőzben süljön a kenyér. A kenyereket kb. 20-25 perc alatt szép pirosra, ropogósra kisütjük. Kihűtjük, majd frissen tálaljuk. Kiváló reggeli vagy vacsora hozzávaló..."

A saját csavart ott követtem el, hogy amikor a kenyér tésztáját két részre osztottuk akkor az egyik felét a megszokott módon Illéskrisz Konyhája receptje alapján készítettem el. Míg a második felébe gyúrtam frissen őrölt vegyes borsot és a tetejére is szórtam belőle. Így kissé pikánsabb lett. De az alapreceptet csak ajánlani tudom, a legfinomabb kenyér alap, amit eddig elkészítettem.

Fázisképek: 
1. lépés: Dagasztás
 2. lépés A tetejére a massza összeállítása
 3.lépés A "kész massza"
 4.lépés A megkelt tészta
 5. lépés A kenyér nyújtása és tekerése
 6. lépés A tigris mintázat kialakítása
 7. lépés A megsült kenyér/ek (a bal oldali a borsos)
 8. lépés A megsült kenyerek ( alsó a borsos)
 9. lépés A felszeletelt kenyér :)

Az egyik régebbi sütésből készült képem :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése