2013. december 4., szerda

Gombás alap

Tudom mostanában elmaradtam a receptekkel, de az igazat megvallva vagy tök egyszerű ételek (húsleves, rántott hús, rántott zöldségek stb.) kerültek az asztalra, vagy szimpla saláta kisebb változtatásokkal. Ennek az az oka, hogy a héten kisebb tisztító kúrába, "diétába" kezdtem és hát ezeket az ételeket nem tartom blogoláshoz méltónak, de jöjjön egy olyan alap, amit rengetek ételhez szoktam használni. 

Tegnap a boltban pont akciós volt a gomba és vettem is egyből egy kilót. Aztán helytakarékosság és időspórolás véget elkészítettem a szokásos gombás alapomat, amit sok ételhez szoktam felhasználni. Ilyen például a dubarry szelet (még ha az igazihoz nem is szoktak adni, én csak is azzal szeretem), pizza tésztára is rakok belőle ha van kéznél, de ugyanígy kerülhet melegszendvicsre, salátákhoz,Wellington bélszínhez, rizsbe stb. Szóval az időtakarékosság miatt amikor van lehetőségem akkor egy nagyobb adaggal készítek ebből a receptből és később kisebb adagokban lefagyasztom, hogy bármikor előkaphassam az adott ételhez, amit készíteni szeretnék. Sőt így helyet is takarítok meg, mivel nem egy kilónyi gombafejet, hanem pár csomag aprított dinsztelt gombát kell elpakolnom a fagyasztóba.

Szóval ha van időnk és egy jó adagnyi gombánk, amivel nem tudunk mit kezdeni akkor meleg szívvel ajánlom a következő sorokat. 

Hozzávalók:

- 1 nagyobb fej vagy 2 kisebb fej vöröshagyma
- 2 gerezd fokhagyma
- 1 kiló gomba (champion/csiperke) vagy amennyink éppen van
- fekete bors ízlés szerint (én szeretem, ha kissé erőteljesebb a gombám)
- só
- egy kisebb maréknyi petrezselyemzöld
- étolaj

Elkészítés:

Először is előkészítjük a gombákat. Megmossuk, kiszedjük a tönkjeit (én ezt is felszoktam használni, de ha valaki nem szereti, akkor tegye félre és később egy zöldségleveshez elhasználhatja), aztán vékony szeletekre vágjuk. Utána megpucoljuk a vörös-és fokhagymát, majd ezeket is apró kockára vágjuk. Egy kevés olajon megdinszteljük a vöröshagymát, majd hozzáadjuk a szeletekre vágott gombát. Ne ijedjünk meg, ha soknak tűnik, nagyon összefog esni a végére. Ha a gombánk kissé összeesett, ízesítjük a fokhagymával, a borssal, a sóval és az apróra vágott petrezselyemzölddel. Aztán addig hőkezeljük, míg el nem fövi a levét. Ha elfőtt a leve, fogjuk és egy szűrőben a maradék nedvességet is lecsöpögtetjük. Ha kihűlt adagokra bontom és lefagyasztom. Bármikor mikor szükségem van rá egy ételhez, fogom kiolvasztom és mehet is az ételre. Sőt ha pizzát készítek nem is szoktam kiolvasztani, csak rámorzsolok egy keveset a tésztára és a sütőben úgyis megsült, hisz már egyszer előkezeltük. :)

Fázisképek:

1.lépés:
Sajnos a hagymáról nem készült kép, de itt rakom hozzá a gombát
2.lépés: A gomba levét teljesen elfőzőm
3.lépés: Majd jön a lecsepegtetés
4.lépés: Végül a csomagolás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése