2013. december 4., szerda

Jön a karácsony...

Szép lassan itt a karácsony, a sütemények és finom ételek időszaka. A héten fogok nekiállni a szokásos mézeskalács gyártásnak, ahol készítek majd mézeskalács házikót, díszeket és persze szimplán evésre szánt kalácsokat is. Van egy nagyon jól bevált receptem, ami finom és puha. Fémdobozba tárolva sokáig eláll, elméletben. Sajnos még egyszer se sikerült kipróbálnom ezt a tézist, mivel elég hamar elfogyott. :) A bevált receptet az egyik szakácsoktatómtól lestem el és higgyétek el nem fogtok csalódni benne ;) Szóval a recepttel a héten jövök, de addig is jöjjön pár kép a tavalyi és a tavalyelőtti adagról. A színeseket még én csináltam 2011 telén otthon, míg a sima díszítésűeket 2012 telén az akkori munkahelyemen készítem pár kollégával és oktatóval. Bár megjegyzem, hogy a 6 kiló mézeskalácstésztát nekem kellett kidolgoznom és a majd 700 darab sütemény elkészítése 8 órát vett igénybe, amiből az első négy órát egyedül, a második négy órát már hárman fejeztük be. Igazi élmény volt :) :) Sajnos a házikóról nem találtam hirtelen képet, de majd csak meg lesz valahol. 

Képek:

Barátosnémmal a műszak végén :)
Itt még javában folyt a munka, szaggatás, sütés...
Ez a kép az első sütés után készült, itt hűlnek a sütikék :)

Az otthoni karácsonyfára kerülő mézeskalácsok
2011


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése