2013. október 22., kedd

Szalonnás hagyma krémleves

A napokban alkottam valami újat, mégpedig hagyma krémlevest szalonnával. Nah lássuk a receptet:

Hozzávalók:

- 2 dl főzőtejszín
- 1 dl fehérbor
- ízlés szerint só, fehérbors
- 2 szelet normális szalonna (nem gépi szeletelt, amin a lélek is átjár..XD)
- kevés olaj
- 2 evőkanál liszt
- 1-1,5 liter víz vagy zöldségalap lé (nekem most nem volt, a víz is megteszi kis vegetával vagy zöldségkockával)
- 2 vastag póréhagyma
- 3-4 szál újhagyma
- 3 közepes vöröshagyma

Elkészítés:

Fogom a szalonnát és apró kockákra vágom, majd megpirítom. Közben felszeletelem a hagymákat. Ha a szalonna megpirult ráteszem a hagymákat és megdinsztelem. Ha a hagyma jó, akkor fogom s rárakom a 2 púpos evőkanál lisztet és átforgatom vele. Majd felöntöm a folyadékkal. Puhára főzöm és öntök hozzá egy kis bort, sózom, borsozom. 5-6 perc után bot mixerrel pürésítem és hozzáöntöm a tejszínt. Hagyom felforrni, majd lekapcsolom a tűzhelyet. Pirított zsemlekockával tálalom.

Fázisképek:

1. lépés Hozzávalók
2. lépés Szalonna pirítás
3. lépés Hagyma felszeletelés
4. lépés Hagyma dinsztelése
5. lépés Liszt hozzáadása (sűrítés)
6. lépés Vízzel vagy zöldségalap lével való felöntés
7. lépés Pürésítés
8. lépés Tálalás

Ez az én gyors levesem. Ha valami melegre és finomra vágyom, ezt a levest készítem el. Bő fél óra alatt kész és mennyei. A szalonnát persze ellehet hagyni, nálam ez egy újítás volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése